Εισαγωγή
Όταν ασχολείσαι με την «δουλειά» των πολεμικών τεχνών για όσο καιρό εγώ ασχολούμαι, αρχίζεις να παρατηρείς ένα μοτίβο του τι λένε οι διάφοροι «δάσκαλοι» πολεμικών τεχνών. Επιτρέψτε μου να δηλώσω κατηγορηματικά ότι δεν αναφέρομαι σε ανθρώπους που ασκούν την ΤΕΧΝΗ για χάρη της τέχνης ή ένα ΑΘΛΗΜΑ για χάρη του αθλητισμού. Αναφέρομαι πρωτίστως σε αυτούς που δηλώνουν «μάστερ» ή «ειδικοί» σε πολλαπλούς κλάδους και ΑΠΑΙΤΟΥΝ να τους αναφέρονται ως «μάστερ» ή οποιονδήποτε άλλο αυτοαποκαλούμενο τίτλο.
Κατ’ εμέ, οι άνθρωποι που εξασκούν οποιαδήποτε πολεμική τεχνη και μαχητική άθληση ΤΙΜΙΑ και ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΠΟΙΗΣΕΙΣ, είναι ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΙ.
Ποιοι είναι λοιπόν οι κακοί δάσκαλοι πολεμικών τεχνών;
- Άνθρωποι που εξασκούνται σε λίγο από όλα, δηλώνουν παντογνώστες και διακηρύσσουν ότι όποια τέχνη ή άθλημα εξασκούν, είναι το καλύτερο σύστημα. Ταυτόχρονα, οτιδήποτε άλλο είναι κατώτερο ή μπούρδα.
- Οι άνθρωποι που δεν είναι έντιμοι σχετικά με την αποτελεσματικότητα όσων διδάσκουν ή κάνουν.
- Άτομα που δεν ματώθηκαν ποτέ σε «σκυλοκαβγά» του δρόμου, αλλά είναι «ειδικοί» στην αυτοάμυνα.
- Άτομα που τακτικά πονούν άσκοπα και συχνά τους μαθητές τους, για να τους επιβάλλουν την «κυριαρχία» τους.
- Άτομα που ισχυρίζονται πράγματα που δεν έχουν αποδείξει ποτέ σε πραγματικό περιστατικό.
Υπάρχουν πιο τυπικά πράγματα που λένε οι κακοί δάσκαλοι πολεμικών τεχνών, αλλά αυτά είναι τα σημαντικότερα.
Τι λένε οι κακοί δάσκαλοι πολεμικών τεχνών
Τι θα ακούσετε όμως αν συναντήσετε έναν από αυτούς τους κακούς δάσκαλους πολεμικών τεχνών;
Να τι θα πουν για το σύστημά τους σε αποτυχημένες καταστάσεις αυτοάμυνας:
- «ΕΣΥ απότυχες, το σύστημα μας δεν αποτυγχάνει».
Αυτή είναι μια χαζή δήλωση. Ας υποθέσουμε ότι το άτομο που ασκεί το όποιο σύστημα, τις τρώει γερά από κάποιον με πραγματική εμπειρία στην βία του δρόμου.
Αυτό συνέβη επειδή ΑΥΤΟΣ δεν ήταν καλός στο σύστημα ή επειδή το ΣΥΣΤΗΜΑ δεν διδάσκει σε κάποιον να αντιμετωπίζει την πραγματική αχαλίνωτη βία;
Υπάρχει και λίγη αλήθεια στην προηγούμενη δήλωση ή θέση επειδή ένα άτομο ΜΠΟΡΕΙ να ΕΧΕΙ σχέση με το αποτέλεσμα. Αλλά αυτό ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ, ότι το ΣΥΣΤΗΜΑ που ασκεί είναι ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ για την απρόβλεπτη, ακραία βία της αυτοάμυνας.
Για μένα, ούτε οι πολεμικές τέχνες ούτε τα μαχητικά αθλήματα έχουν σχεδιαστεί ΕΙΔΙΚΑ για την πραγματικότητα της βίας σε κατάσταση αυτοάμυνας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ένας καλά εκπαιδευμένος πυγμάχος ή παλαιστής (αθλητής σκληρής επαφής) δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του σε μια μη θανατηφόρα κατάσταση. Σημαίνει απλώς ότι μέσα σε αυτό το σύστημα, δεν έχουν ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΙ ΕΙΔΙΚΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ, μέσα σε ένα τόσο χαοτικό και απεριόριστα επικίνδυνο περιβάλλον και κατάσταση αυτοάμυνας.
Εν ολίγοις, ένας ΙΚΑΝΟΣ ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΣ πολεμικής τέχνης ή μαχητικής άθλησης ΔΕΝ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ αλλά ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ. Σε αυτές τις ακραίες καταστάσεις αυτοάμυνας, τέτοιες συγκρίσεις αντικατοπτρίζουν την ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ στο άτομο. Όχι το αντίστροφο.
Οι σοβαροί πυγμάχοι και οι παλαιστές ΔΕΝ δικαιολογούνται για το σύστημά τους εάν ηττηθούν σε αγώνα. Ο καθένας χρησιμοποιεί το ΙΔΙΟ σύστημα και τους ίδιους κανόνες και κερδίζει ή χάνει βάση ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ. Αλλά σε μια κατάσταση αυτοάμυνας στο δρόμο, ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ αυτά τα ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ και οι ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΤΕΧΝΗΣ και ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, είναι κάτι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ. Και, αν κάτι φταίει, είναι η ΕΛΛΕΙΨΗ αυτών των συστημάτων να ΔΙΔΑΞΟΥΝ σε αυτούς τους αθλητές πώς να αντιμετωπίζουν αυτές τις καταστάσεις στη πραγματικότητα του δρόμου. Πρέπει να θυμόμαστε, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ αυτός ο σκοπός τους.
Εάν το σύστημα δεν καθιστά το άτομο ικανό για καταστάσεις αυτοάμυνας, δεν είναι σύστημα αυτοάμυνας.
- «Δεν μπορείς να πεις ότι κάτι δεν λειτουργεί».
Είναι και αυτή μια χαζή δήλωση. Η κατανόηση αυτής της δήλωσης είναι και διπλή.
Σημαίνει είτε:
«ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να πεις ότι κάτι δεν λειτουργεί».
ή
«ΕΣΥ δεν μπορείς να πεις ότι κάτι δεν λειτουργεί».
Και τα δύο είναι απολύτως μπούρδες!
Στην ΠΡΩΤΗ περίπτωση, αυτό που εννοούν είναι ότι το σύστημα τους ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ υπό ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ και ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.
Η απάντησή μου είναι:
Καλή τύχη περιμένοντας αυτές τις συγκεκριμένες «τέλειες» συνθήκες!
Τι περιμένουν αυτοί οι ειδικοί; Όλα να είναι τέλεια ή…ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια συγκεκριμένη τεχνική ΕΑΝ προκύψει η κατάσταση;
Πολλοί δήθεν «ειδικοί» εκπαιδευτές αυτοάμυνας διδάσκουν διάφορες τεχνικές για υποτιθέμενες καταστάσεις στις οποίες ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ πιάνουν τόπο οι τεχνικές τους. Για αυτούς, έχει ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ της τακτικής ή της τεχνικής σε μια πραγματική κατάσταση αυτοάμυνας. Αυτό, επειδή ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΙΣ ΔΟΚΙΜΑΣΑΝ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ σε σημείο ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ, για να δουν ΠΟΤΕ θα συμβεί αυτό (σε ποιο σημείο κατά τη διάρκεια της εφαρμογής με σθεναρά αντιστεκόμενο αντίπαλο).
Ένα καλά εκπαιδευμένο άτομο στην αυτοάμυνα μπορεί να χρησιμοποιήσει τις ΛΙΓΕΣ τεχνικές που έμαθε με ΠΟΛΛΟΥΣ τρόπους, γιατί ΑΥΤΟ διδάσκει και εκπαιδεύει τους ανθρώπους ένα καλό σύστημα αυτοάμυνας. Δεν περιμένουν οτιδήποτε να είναι «τέλειο» ή «ακριβώς σωστό» για να χρησιμοποιήσουν οτιδήποτε γνωρίζουν, επειδή ΞΕΡΟΥΝ ότι μια κατάσταση αυτοάμυνας είναι ΧΑΟΤΙΚΗ.
Το Combatives με τον τρόπο τον οποίο η κοινότητα του C.G. το εξασκεί, βασίζεται σε ΤΑΚΤΙΚΕΣ και ΤΕΧΝΙΚΕΣ που έχουν ΥΨΗΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ για τον ΜΕΣΟ ΠΟΛΙΤΗ. Εάν μια συγκεκριμένη τακτική ή τεχνική ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ σχεδόν ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ, την ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ.
Στη ΔΕΥΤΕΡΗ περίπτωση, αυτό που εννοούν είναι ότι ΕΣΥ δεν μπορείς να πεις ότι ένα σύστημα ΔΕΝ λειτουργεί.
Αυτό που πιθανώς εννοούν είναι ότι ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΑΡΚΕΤΑ για το σύστημα ή ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΕΠΑΡΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ στο ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥΣ, για να ξέρεις για τι πράγμα μιλάς.
Οι άνθρωποι που υπερασπίζονται το ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ σύστημα, λατρεύουν αυτή την απάντηση. Τείνουν επίσης να βάφονται σε μια γωνία όπου πρέπει να ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ότι έτσι είναι (όπως λουστράρει κανείς ένα πάτωμα και δεν υπολογίζει που είναι η έξοδος).
Η απάντησή μου είναι:
Πού είναι τα αδιάψευστα στοιχεία;
Το βάρος της απόδειξης βαρύνει ΑΥΤΟΥΣ. Πρέπει να προσκομίσουν αποδείξεις ή να αποδείξουν ότι η δήλωση ή η θέση τους είναι αναμφισβήτητη. Είμαι ενεργός σε αυτόν τον χώρο σχεδόν 50 χρόνια, και μπορώ να πω ότι ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να είναι κανείς ιδιοφυΐα, για να καταλάβει ότι Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΛΙΑΣ.
Το 5+5=10 είναι ένα καλά τεκμηριωμένο γεγονός. Αλλά το να δηλώνεις κάτι τόσο αόριστο όπως «Δεν μπορείς να πεις ότι κάτι δεν λειτουργεί» χρειάζεται ΑΠΟΔΕΙΞΗ. Όταν οι κακοί δάσκαλοι πολεμικών τεχνών το λένε αυτό με τον όποιον τρόπο, είναι μια προσπάθεια να επιτεθούν ΣΕ ΣΕΝΑ, αντί ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ τη θέση τους. Το γεγονός ότι έχουν αφιερώσει τόσο πολύ χρόνο μαθαίνοντας το σύστημά τους, δεν τους κάνει τον αποκλειστικό κριτή του συστήματός τους. Τους κάνει, ωστόσο, ΠΡΟΚΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΟΥΣ.
- «Προπονούμαστε για τους δρόμους.»
Αυτό είναι από τα πιο κοινά στερεότυπα που λένε οι κακοί δάσκαλοι πολεμικών τεχνών. Αυτή η φράση έρχεται σε μερικές παραλλαγές.
Είτε:
«Το σύστημα πολεμικών τεχνών μας είναι πολύ θανατηφόρο για αγώνες».
Ή
«Το σύστημα πολεμικών τεχνών μας είναι πολύ θανατηφόρο για να εξασκούμαστε με πλήρη επαφή στη σχολή μας».
Και τα δύο είναι απολύτως μπούρδες.
Eπί χρόνια εκπαιδευόμουν και εξασκούσα μαχητικό JuJutsu με πλήρη επαφή και χωρίς προστατευτικά (πολύ όμοιο με το KUDO και σημερινό ΜΜΑ). Το γεγονός ότι προσπάθησα να το μεταφέρω αυτό στον έλληνα από το 1990 και απέτυχα, οφείλεται στο ότι ήταν πολύ νωρίς και δεν είχε ακόμη δει το μέλλον στα κλουβιά για να απευαισθητοποιηθεί. Αυτό ήρθε λίγο αργότερα…
Οι πολεμικές τέχνες που ΔΕΝ ΑΣΚΟΥΝΤΑΙ με ΠΛΗΡΗ ΕΠΑΦΗ είναι ΣΠΑΝΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ σε καταστάσεις αχαλίνωτης αυτοάμυνας στο δρόμο. Στην πρώτη περίπτωση, σε έναν ΑΓΩΝΑ, οι τεχνικές ΔΟΚΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΣ και ΕΠΑΛΗΘΕΥΟΝΤΑΙ εναντίον ενός ΙΚΑΝΟΥ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥ. Και δεύτερον, σήμερα οι κοινότητες ή οι σχολές που ασκούν αυθεντική αυτοάμυνα, το κάνουν με ΠΛΗΡΗ ΔΥΝΑΜΗ, χρησιμοποιώντας ή φορώντας επαρκή προστατευτικό εξοπλισμό.
Αυτό που λένε λοιπόν, είναι ότι η δική τους πολεμική τέχνη λειτουργεί στη ΘΕΩΡΙΑ, αλλά ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΟΚΙΜΑΣΤΕΙ ΠΟΤΕ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ.
Αυτό προκαλεί ορισμένα πραγματικά προβλήματα.
Η γνώμη μου είναι ότι μια πολεμική τέχνη ή ένα μαχητικό άθλημα που ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΙ σε ΑΓΩΝΕΣ ΠΛΗΡΟΥΣ ΕΠΑΦΗΣ, μπορεί να τα πάει καλά με τη ΜΗ θανατηφόρα βία στο δρόμο. Αλλά ας υποθέσουμε ότι ένα σύστημα «πολύ επικίνδυνο για δοκιμή» όπως ισχυρίζονται κάποιοι, ΔΕΝ ΔΟΚΙΜΑΖΕΤΑΙ ΠΟΤΕ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ, ακόμη και με πλήρη επαφή σε μια σχολή. Σε αυτή την περίπτωση, πιστεύω ότι ΔΕΝ θα λειτουργήσει σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση.
Κατά κανόνα, τα άτομα σε συστήματα που ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΝ τις ικανότητές τους, φέροντας ή φορώντας ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ, είναι πολύ πιο κοντά στο πραγματικό πεδίο δοκιμών από εκείνους που δεν κάνουν τίποτα από τα δύο. Παρά τη σωματική βία που εμπλέκεται, είναι επίσης σχετικά ασφαλές λόγω αυτού του προστατευτικού εξοπλισμού. Το κάνουν χωρίς τον φόβο ή τις αναστολές ότι θα βλάψουν ανεπανόρθωτα τον «αντίπαλό» τους. Είναι ο τύπος «αρένας» όπου κάποιος ανακαλύπτει γρήγορα ΤΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ, έναντι αυτού που ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ.
Εάν δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το σύστημά σας σε ένα άθλημα πλήρους επαφής, πιθανότατα δεν θα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε μια πραγματική κατάσταση στο δρόμο.
- «Ειδικοί» που λένε «Ξέχνα αυτό που ξέρεις».
Ο πραγματικός σκοπός αυτής της δήλωσης είναι να σας ωθήσει να προσεγγίσετε ένα σύστημα με ΑΝΟΙΧΤΟ ΜΥΑΛΟ. Το πρόβλημα είναι ότι αυτοί οι κακοί δάσκαλοι πολεμικών τεχνών το λένε για να σας πείσουν ότι ΜΟΝΟ Η ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΓΝΩΜΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ και ΠΡΕΠΕΙ να την ΑΠΟΔΕΧΤΕΙΤΕ.
Η ΠΡΩΤΗ περίπτωση έχει νόημα και είναι η σωστή προσέγγιση, σε οτιδήποτε ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ και ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ. Είναι το ΠΩΣ κάθε λογικό, αντικειμενικά σκεπτόμενο άτομο βλέπει κάτι για το οποίο θέλει να μάθει περισσότερα.
Η ΔΕΥΤΕΡΗ είναι αυτό που λέει κάθε αλαζονικός μαλάκας, για να φανεί σοφός και να σε εντυπωσιάσει:
Η ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ και το σύστημά του είναι ΑΔΙΑΜΦΙΣΤΑΤΑ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. Δεν επιτρέπεται να το αμφισβητήσεις αυτό, γιατί είσαι ένας «αδαής ηλίθιος» σε σύγκριση με αυτόν. Οι κακοί δάσκαλοι το λένε επίσης, επειδή ΔΕΝ θέλουν οι ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ σου γνώσεις να «μολύνουν» το σύστημά τους. Πρέπει λοιπόν να πετάξεις στα σκουπίδια αυτή την προηγούμενη γνώση για να αποδεχτείς την ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΛΗΘΕΙΑ.
Μπορώ να καταλάβω ότι δεν θέλει κανείς να «μολυνθεί» ένα σύστημα με ένα άλλο μέχρι ένα σημείο. Μπορεί όντως να προκαλέσει κάποια σύγχυση σε κάποιον βαθμό. Ωστόσο, ίσως είναι ΠΙΟ ΩΦΕΛΙΜΟ να ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΟΥΜΕ τα ΘΕΤΙΚΑ από το «παλιό» σύστημα, με όσα προσφέρει το «νέο» σύστημα.
«Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο.»
– Βολταίρος –
Ένα πραγματικό παράδειγμα ενσωμάτωσης
Θα τεκμηριώσω μια τέτοια πρακτική με ένα πραγματικό περιστατικό με κάποιον που ήρθε στην κοινότητα του Combatives Group για «περισσότερα».
Ένας πολύ μορφωμένος και καλλιεργημένος άνθρωπος έχοντας υπηρετήσει σε υψηλές εταιρικές θέσεις, ασκούσε ΗΔΗ το Shotokan Καράτε ντο εδώ και 25 χρόνια. Δεν ήρθε σε εμάς προσπαθώντας να μας επιβάλλει το σύστημά του, αλλά με ΑΝΟΙΧΤΟ ΜΥΑΛΟ.
Ούτε εμείς προσπαθήσαμε να του επιβάλλουμε το σύστημα μάχης μας. Απλώς επισημάναμε τη ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ στη βία στο δρόμο, σε αντίθεση με αυτή που είχε ασκήσει. Εξάλλου σύντομα διαπίστωσε τις διαφορές μόνος του και τις αρίθμησε.
Κατά τη διάρκεια του χρόνου που ήταν μαζί μας, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ να ΔΙΑΨΕΥΣΟΥΜΕ τις ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ που είχε ΗΔΗ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ αυτά τα 25 χρόνια. ΕΙΧΕ ΗΔΗ ισορροπία, ταχύτητα, δύναμη, σταθερή στάση κ.λπ. ΔΕΝ έγιναν μαγικά επειδή ήρθε σε εμάς. Τα είχε καλλιεργήσει πάνω από δύο δεκαετίες. Προσθέσαμε τις ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ μας και την ΑΝΕΛΕΤΗ, ΑΓΡΙΑ ΕΠΙΘΕΣΗ σε αυτό που είχε.
Αν και είχε συμμετάσχει σε ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ στα 25 χρόνια του στο καράτε, ομολόγησε ότι είχε πάντα αυτή την ενοχλητική αίσθηση ότι γνώριζε το μεν σύστημά του, αλλά ΔΕΝ ήταν ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι θα ήταν ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ σε μια πραγματική κατάσταση δρόμου.
Μετά από περίπου ένα χρόνο προπόνησης μαζί μας, το αποτέλεσμα ήταν να πει χαμογελώντας με σιγουριά:
«Μετά από 25 χρόνια, είμαι σίγουρος ότι μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτό που ξέρω σε μια πραγματική κατάσταση».
Αλλάξαμε εμείς 25 χρόνια τεχνικής ή δεξιότητας;
ΟΧΙ! Απλώς καλλιεργήσαμε την ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, την ΑΓΡΙΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΕΣ ΤΑΚΤΙΚΕΣ και ΑΔΥΣΩΠΗΤΟ ΠΝΕΥΜΑ, τα οποία ΠΡΟΣΘΕΣΕ σε όσα ΗΔΗ ΓΝΩΡΙΖΕ.
Του παρουσιάσαμε επίσης τις πραγματικότητες των καταστάσεων του δρόμου και καταρρίφθηκαν οι μύθοι που πιστεύουν πολλοί άνθρωποι στις πολεμικές τέχνες και τα μαχητικά αθλήματα σχετικά με τα συστήματά τους και τις προσωπικές τους ικανότητες σε καταστάσεις δρόμου. Ένας έλεγχος πραγματικότητας αν θέλετε.
Μετά από εκείνο το έτος εκπαίδευσης μαζί μας, άφησε την παρέα μας και επέστρεψε για να επικεντρωθεί στο καράτε του. Αρκετούς μήνες αργότερα, επικοινώνησε μαζί μου για να μου πει ότι είχε βγει δεύτερος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και ότι αυτό συνέβη λόγω της συμβολής μας. Αυτό δεν είναι μικρό κατόρθωμα, υπάρχουν πολλοί πραγματικά καλοί ασκούμενοι καράτε στην Ευρώπη.
Αυτό το αποτέλεσμα σε ένα τόσο μεγάλο γεγονός με ευχαρίστησε πάρα πολύ και τον ενθάρρυνα να καλλιεργήσει αυτά τα χαρακτηριστικά ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. Υποσχέθηκε ότι θα το έκανε.
Το κλειδί για την καλή προπόνηση αυτοάμυνας
Μας πλησιάζουν πολλοί άνθρωποι που για οποιονδήποτε λόγο χρειάζονται ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ή είχαν μια ΚΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ. Κάποιοι επικοινωνούν μαζί μας, γιατί θέλουν να μπορέσουν να «χειριστούν μια κακή κατάσταση».
Μαθαίνουν τακτικές και τεχνικές από εμάς, αλλά κατά ΚΑΝΟΝΑ, αυτό που ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ είναι οι ιδιότητες της ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, της ΑΓΡΙΟΤΗΤΑΣ, της ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΣΕΩΝ και του ΑΔΥΣΩΠΗΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ. Τους ξεκαθαρίζουμε ότι αν ποτέ βρεθούν αντιμέτωποι με έναν ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΕΠΙΤΙΘΕΜΕΝΟ, η επιλογή μεταξύ ΟΜΟΡΦΩΝ και ΤΕΛΕΙΩΝ τεχνικών ή ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ και ΑΓΡΙΟΤΗΤΑΣ πρέπει να είναι ΠΑΝΤΑ το δεύτερο.
Το κλειδί για την εκπαίδευση με την κοινότητά μας, έχοντας έρθει από άλλη, είναι να μάθετε τα πράγματα που ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ στον ΣΤΟΧΟ ΣΑΣ.
Ο καρατέκα φίλος μας ΕΙΧΕ ΗΔΗ καλή εκπαίδευση και τεχνικές. Αλλά λόγω του ΕΙΔΟΥΣ της εκπαίδευσής του, ΔΕΝ είχε βιώσει ΠΟΤΕ το ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ, που ήταν απαραίτητο για την πραγματική βία. Πράγματα με τα οποία έφυγε από κοντά μας, έχοντας ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΕΙ και ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΕΙ με τα δικά του.
Το είδος της εκπαίδευσης αυτοάμυνας που ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ, ΑΣΚΟΥΜΕ και ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΜΕ, έχει ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΣΧΕΣΗ με την ΤΕΧΝΗ ή τον ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ. Ο καθένας μπορεί να διδάξει τεχνικές, αλλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ οι ΤΕΧΝΙΚΕΣ που προσφέρουν νίκη ή επιβίωση. Είναι το ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ, που κάνει την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ.
Δεν αρκεί η νίκη. Όλοι θέλουν να νικήσουν.
Η αυξημένη κατάσταση του ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ, που ΑΠΑΙΤΕΙ η ΕΠΙΒΙΩΣΗ, είναι το ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΠΡΟΣΘΕΤΟ στοιχείο.
Ένας καλός εκπαιδευτής θα αναγνωρίσει τους στόχους ΣΟΥ και θα συνεργαστεί ΜΑΖΙ ΣΟΥ για να τους πετύχεις. Θα σε διδάξει ΑΡΧΕΣ και ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ και ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ του συστήματός του. Ένας κακός εκπαιδευτής θα σου πει ότι όλα όσα ξέρεις είναι άχρηστα και να τα αγνοήσεις. Θα σε διδάξει ύλη (τεχνικές), που πρέπει να γίνουν με τον δικό του τρόπο και κανέναν άλλον.
Συμπέρασμα
Όλα όσα έχω παραθέσει εδώ, είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους οι κακοί δάσκαλοι πολεμικών τεχνών ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ να αναρωτιούνται για ότι ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ή ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να ΑΛΛΑΞΟΥΝ σε όσα ΚΑΝΟΥΝ.
Υπάρχει μια ισχυρή «Προκατάληψη Αγκύρωσης» στους ανθρώπους, που σημαίνει ότι οι ασκούμενοι πιθανότατα θα τείνουν ή θα είναι ΠΡΟΚΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΟΙ προς ό,τι έμαθαν ΠΡΩΤΑ ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. Συνδυάζοντας αυτό με την «μεροληψία βυθισμένου κόστους», οι άνθρωποι θα υπερασπιστούν με όποια δικαιολογία μπορούν, για να αποφύγουν να παραδεχτούν ότι είτε έχουν ΧΑΣΕΙ χρόνια από τη ζωή τους είτε ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ τα ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ για να ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΝ όσα έχουν.
Η «Προκατάληψη Αγκύρωσης» εμφανίζεται όταν οι άνθρωποι βασίζονται πάρα πολύ σε προϋπάρχουσες πληροφορίες ή στις πρώτες πληροφορίες που βρίσκουν όταν λαμβάνουν αποφάσεις. Ένα «Βυθισμένο Κόστος» είναι χρήματα (ή προσπάθεια) που έχουν ήδη δαπανηθεί και δεν μπορούν να ανακτηθούν.