William Ewart “Dan” Fairbairn
Ποια άλλα όπλα γνώριζε ο Φέρμπερν να χρησιμοποιεί άριστα; Πού αλλού υπηρέτησε ο Φέρμπερν; Πότε εντάχθηκε στη Δ.Α.Σ.; Σε πόσα καταγεγραμμένα περιστατικά συμμετείχε ο Φέρμπερν;
O όρος Combatives συνδέεται άμεσα με τα 4 μεγάλα ονόματα ανθρώπων που έθεσαν τις βάσεις για την ανάπτυξη και τη διάδοσή του.
Ποια άλλα όπλα γνώριζε ο Φέρμπερν να χρησιμοποιεί άριστα; Πού αλλού υπηρέτησε ο Φέρμπερν; Πότε εντάχθηκε στη Δ.Α.Σ.; Σε πόσα καταγεγραμμένα περιστατικά συμμετείχε ο Φέρμπερν;
Γιατί θεωρείται ο Σάικς πρωτοπόρος του Συστήματος Combatives; Τι γνώσεις είχε πραγματικά; Γιατί κλήθηκε να υπηρετήσει όταν βρέθηκε στην Βρετανία; Τι κρυβόταν πίσω από αυτό;
Ποιος ήταν ο Rex Applegate; Ποιοι ήταν οι δάσκαλοί του; Τι του έμαθαν αυτοί; Τι ανέπτυξε από μόνος του; Ποιός ήταν ο ιδρυτής του προκατόχου της CIA και ποίοι οι κύριοι εκπαιδευτές του προσωπικού; Ποιός δημιούργησε τις Αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες;
Ποιος ήταν ο Bill Underwood; Ποιοι ήταν οι δάσκαλοί του; Τι του έμαθαν αυτοί; Πόσα έκανε μόνος του; Που δοκίμασε το σύστημα “Combato” που δημιούργησε αργότερα;
Αυτοί είναι ο Αντισυνταγματάρχης William Ewart Fairbairn (Ουίλιαμ Έουαρτ Φέρμπερν), ο Λοχαγός Eric Anthony Sykes (Έρικ Άντονι Σάικς), ο Συνταγματάρχης Rex Applegate (Ρέξ Άπλγκειτ) και ο William Underwood (Ουίλιαμ Άντεργουντ). Αυτοί χάραξαν τις αρχές του Combatives και είναι σε μεγάλο βαθμό οι βασικοί δημιουργοί του Σύγxρονου Combatives.
Υπήρξαν βέβαια και άλλοι που συνέβαλλαν στο σύνολο των γνώσεων που διδάχθηκαν οι στρατιώτες και πράκτωρες στις διάφορες μυστικές σχολές σκορπισμένες στο Ην. Βασίλειο, Καναδά και στις ΗΠΑ.
Τόσο μεγάλη είναι η επιρροή που είχαν αυτοί οι άνδρες διδάσκοντας την δική τους μέθοδο μάχης σώμα-με-σώμα, που η μεθοδολογία τους παγιώθηκε στα στρατεύματα της δύσης και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα με νέα ονομασία. Βαφτίστηκε “Combatives” από την Διοίκηση του Γενικού Επιτελείου Στρατού του Ην. Βασιλείου μετά την λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και υιοθετήθηκε με την ίδια ονομασία κυρίως από τις Ειδικές Δυνάμεις των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Ήταν πια τόσο διαδεδομένη η επιτυχία του ως σύστημα άοπλης και ένοπλης μάχης, που η φιλοσοφία και μεθοδολογία των ανθρώπων αυτών έχει μεταφερθεί στην μοντέρνα εποχή και χρησιμοποιείται από επαγγελματίες στρατού, αστυνομίας, μυστικών υπηρεσιών και φύλαξης προσώπων σε όλον τον κόσμο. Η κληρονομιά της μεθοδολογίας και του συστήματος που δημιούργησε αρχικά αυτή η μικρή ομάδα ανδρών, αποδείχθηκε τόσο αποτελεσματική ακόμη και στον πόλεμο του Ειρηνικού, όπου οι ανησυχίες των Αμερικανικών δυνάμεων για την τεταμένη και άρτια μαχητική παιδεία που είχαν λάβει οι Ιάπωνες, αποδείχθηκε τελικά αβάσιμη.
Σε αντίθεση με τον εκφυλισμό των ασιατικών Πολεμικών Τεχνών, από «Τέχνη του Πολέμου» που υπήρξαν κάποτε μερικές, σε Μαχητική Άθληση που είναι τώρα (διότι οι περισσότερες ευρέως γνωστές δεν δοκιμάστηκαν ποτέ σε πόλεμο), η προσέγγισή του Combatives σε θέματα αστικής και πολεμικής βίας έχει μείνει κατά μεγάλο βαθμό ανέγγιχτη στον Δυτικό κόσμο συνεχίζοντας σήμερα με τις ίδιες αρχές, μεθοδολογία και νοοτροπία και στη κοινότητα του Combatives Group.
Οι ιδρυτές αυτής της δυτικής προσέγγισης και μεθοδολογίας, κοίταξαν με διαφορετικό τρόπο τις προκλήσεις της εποχής τους και των αναγκών τους δημιουργώντας ταυτόχρονα μια Νέα Δυτική Φιλοσοφία Μάχης. Μία σύγχρονη επιστήμη άοπλης και ένοπλης μάχης σώμα-με-σώμα που ασχολήθηκε με τα ερωτήματα, προβλήματα και απορίες που παρουσιάστηκαν στην αστική βία και στον σύγχρονο πόλεμο με νέο οπλισμό και τακτικές.
Οι λύσεις και απαντήσεις που έδωσαν σε θέματα που τους παρουσιάστηκαν ήταν θεμελιώδεις, οριακές και ριζοσπαστικές. Ξεχωρίζουν από άλλους τρόπους της στενής αντιμετώπισης του ενός ή του άλλου παραδοσιακού συστήματος Πολεμικής Τέχνης με τα προβλήματα του παρελθόντος (πανοπλία, λόγχες, σπαθιά, ασπίδες και κυρίως προσέγγισης και ρεαλισμού) που ασκούνται ακόμη και σήμερα. Απαλλάχθηκαν από τους θρησκευτικούς συνδέσμους και την εθιμοτυπία της ασιατικής προσέγγισης, που συχνά ακολουθεί παραδόσεις που ο δυτικός δεν μπορεί και ούτε πρόκειται να καταλάβει ή να ασπαστεί.
Στηρίχθηκαν ΜΟΝΟ στην κριτική και γενικώς την συστηματική προσέγγιση των θεμάτων μάχης σώμα-με-σώμα όσο και στην οικοδόμησή της πάνω σε λογικές εξηγήσεις π.χ. μηχανικής κίνησης και βιολογίας.
Βασικά κριτήρια που ισχύουν και ασκούνται ακόμη και σήμερα είναι η απλότητα, αμεσότητα και αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή με ταχύτητα και χρονισμό, όλες βασισμένες στην αποφασισμένη, αδίστακτη και αδυσώπητη ψυχοσύνθεση.
Η τεχνική πρέπει να είναι αιφνιδιαστική, άκρως επιθετική, άγρια και ανελέητη και με βασικό συστατικό του πνεύματος την αυτοκυριαρχία… αυτά είναι όλα κριτήρια που χρειάζεται κανείς για να επιβιώσει σε συνθήκες που απειλούν την υγεία και τη ζωή.
Πουθενά και σε κανέναν δεν προώθησαν οι ιδρυτές Ανατολικές αξίες συνδεδεμένες με την ανατολική φιλοσοφία και προσέγγιση της μη βίας όπου ασπάζεται ο Βουδισμός που ήταν συχνά άρρηκτα δεμένος με την τέχνη τους.
Ο σκοπός τους δεν ήταν ούτε επιδείξεις, ούτε αγώνες. Ήταν να δημιουργήσουν άνδρες και γυναίκες μαχητές για να νικήσουν τον σύγχρονο πόλεμο στον οποίο είχαν εμπλακεί.
Με την αποστολή της φόρμας συμμετοχής στο σεμινάριο, δηλώνω ότι συμφωνώ με τους όρους και τις προϋποθέσεις που παρατίθενται εδώ:
Πληρωμή σεμιναρίου:
Οι πληρωμές συμμετοχής θα καταβάλλονται τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου στη γραμματεία ή μέσω Paypal μέσω του ακόλουθου συνδέσμου (πληρωμή σεμιναρίου), στη διοργανώτρια εταιρεία Ανθρώπινη Ανάπτυξη ΑΜΚΕ – Human Development NPO. Μη πληρωμένες αιτήσεις θα θεωρηθούν άκυρες.
Η απόδειξη πληρωμής θα σταλεί ηλεκτρονικά στο δηλωμένο e-mail μετά το πέρας του σεμιναρίου. Πλήρης επιστροφή του καταβληθέντος ποσού γίνεται για ακυρώσεις συμμετοχής τουλάχιστον 24 ώρες πριν την έναρξη του σεμιναρίου. Η ακύρωση πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά με σχετικό email ή τηλεφωνικά.
Η ακύρωση πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά, μέσω της Φόρμας Ακύρωσης Συμμετοχής. Εναλλακτικά, καλέστε μας στο 210.80.47.244, εγκαίρως. Θυμηθείτε ότι η γραμματεία λειτουργεί καθημερινές, από τις 10:00 έως τις 16:00.